Opgave: Digitalisering på tværs af landegrænser
Jeres skole har fået et projekt, hvor I skal arbejde sammen med Finland, Grækenland og UK Der er fokus på digitalisering, samarbejde, innovation og kreativitet.
I er en del af projektledelsen og samtidig er I også undervisere på projektet.
I skal i projektet udarbejde et vidensgrundlag, omhandlende et begrundet grundlag for, hvorfor der skal arbejdes med digitalisering, samarbejde, innovation og kreativitet
En fælles platform for projektet er vigtigt, derfor skal inden første projektmøde, have et begrundet grundlag med for valg af de forskellige platformes affordancer.
Endvidere skal I kunne begrunde og vise over de andre deltagere, hvilke digitale didaktiske modeller, der skal arbejdes efter.
Den læringsteoretiske tilgang er også vigtigt at bringe i spil. Vil I arbejde instruktivistisk, konstruktivistisk eller social konstruktivistisk. Arbejdes der efter blended design, Flipped Classroom/Learning. Begrund jeres valg
Hvordan skal eleverne dokumentere og vidensdele med hinanden, kan der i forbindelse med dette arbejdes med digital dannelse?
Vi tog udgangspunkt i konkret opgave: Lav en virksomhed der fokuserer på bæredygtighed i en innovativ virksomhed. Dette gjorde det mere konkret og nemmere at træffe beslutninger ud fra.
Hvorfor skal der arbejdes med digitalisering, samarbejde, innovation og kreativitet: Fordi vi skal have fokus på tværfaglig helhedsorienteret, praksisnært og kollaborativt undervisning, hvor eleverne skal blive så dygtige som muligt.
Fælles platform: De 3 vi havde i spil er alle gratis som basispakke. Vi syntes teams gav god mening fordi den er fleksibel og et udgangspunkt for at kunne samle elevernes arbejde på en nem og overskuelig måde. Den er brugervenlig, gratis, elevcentreret, elevstyret og rummer arbejdsfunktioner samlet i én platform.
Vi valgte Flipped learning modellen frem for den edidaktiske model fordi den er elevcentreret og tager højde for mange af de udfordringer projektet kunne stå over for.
Vi vil arbejde social konstruktivistisk hvor læring er den lærendes deltagelse i et praksisfællesskab, hvilket jo er tilfældet her.
Derudover vil vi arbejde med blended learning, hvor underviserne i de 4 lande kan lave skype forelæsninger for alle de deltagende elever. Underviserne vil som udgangspunkt have en rådgivende funktion der underviser i relevant teori. Derfor bliver undervisningen også undervisningsdifferentieret.
I har taget udgangspunkt i den teori vi har arbejdet med og reflekteret det til jeres egen undervisning. I viser i kan analysere jeres egen undervisning op mod brugen af digitale teknologier - I har både tænkt didaktisk og læringsteoretisk -
SvarSlet