Gå videre til hovedindholdet

Opslag

Viser opslag fra oktober 29, 2017

Flipped learning vha. video - Vil det fungere i min undervisning

Beskrivelse af teorien:    Flipped classroom vs. Flipped learning Flipped classroom er den traditionelle tilgang, hvor eleverne ser video hjemme som forberedelse og tiden i skolen bruges som opgaver. Flipped learning stikker dybere, handler om elevcentrering og dermed undervisningsdifferentiering. Her får eleverne en højere grad af medbestemmelse og man fjerner sig fra lærerstyring. Man skal designe sin undervisning, så den bliver mere elevaktiverende. Figur 14 (Flipped learning1, 2015)  At flippe er at gøre noget der udvikler elevernes mulighed for læring. Fokus flyttes fra undervisning til læring med elevernes forståelse og udbytte i centrum. Lærerens frigivne tid bruges på at støtte eleverne.  Ved at flippe bliver der mere tid til den enkelte elev i et tempo der passer eleven, videoerne kan ses igen, hvis det bliver nødvendigt, eleverne kan inddrages i undervisningen og der er mulighed for differentiering. Modalitet ...

Reflektion om flipped learning i min undervisning

Flipped learning.  Ifølge Holmboe og Hachmann er flipped learning et syn på hvordan undervisning med digitale medier kan understøtte og fremme den enkelte elevs læring. Dette skal gøres ud fra tilvalg af didaktiske og pædagogiske metoder. Holmboe og Hachmann: "Flipped learning kan være den metode eller filosofi, som bevirker at du som underviser på en overskuelig måde kan omfavne den forandring som fremtidens samfund fordrer i forhold til samarbejde, kollaboration, diskussion og aktiv læring både med og uden teknologi." http://flippedlearning.dk/ http://didaktor.dk/flip-din-undervisning-og-skriv-med-video/ Jeg underviser i forskellige fag. Erhvervsfag er en introduktion til mange forskellige emner af samfundsmæssig og faglig art. Derudover underviser jeg i erhvervsøkonomi, hvor det ofte er gennemgang af teori og løsning af opgaver.  I erhvervsøkonomi beder jeg eleverne læse om stoffet hjemme, holder et oplæg for klassen og derefter arbejder eleverne m...