Valg af teknologier hvilke affordances har teknologien, Didaktiske refleksioner over, hvordan teknologien kan hjælpe dig/dine elever i din undervisning (didaktisk design) Moodle Jeg har valgt at bruge rigtig mange forskellige teknologier i dette forløb og både affordance og effekt har været meget forskellig. Jeg har valgt at bruge moodle som platform for forløbet, da eleverne kender dette og da jeg kan designe mit undervisningsforløb på en overskuelig måde. Jeg har valgt at bruge collapsed topic for at skabe overskuelighed og derefter definere emner ud fra de overskrifter – eks. Butikschefens rolle. Derefter er emnerne delt op efter hvad der skal ske i de enkelte lektioner. Derved kan eleverne både bruge moodle som et redskab til at finde de informationer de skal bruge for at spille spillet og løse opgaverne, men også som en kalender, hvor de kan se hvilke opgaver og deadlines. Moodle bruges også til at danne et overblik for lærerne. Her er en tidsplan lavet som et Ganttkor...
En oversigt over mit arbejde med PD modulet digitale teknologier