Gå videre til hovedindholdet

Opslag

Viser opslag fra november 5, 2017

Min første video - Det bliver ikke min sidste

Jeg har produceret min første film i Screencast-O-Matic og det var overraskende nemt. Det bliver ikke sidste gang. 📽😃 Jeg har lavet en fil der kort introducerer mit SIMU forløb på moodle. Se filmen her: Jeg har brugt manuskriptet til videoproduktion fra Holmboe og Hachmann (Flipped learning ressourcer, 2015)  til at opstille mit mål, formål og til at lave en detaljeret plan over hvilke skærmbilleder jeg vil vise, i hvilken rækkefølge og hvad jeg vil forklare dertil. Figur 5 Manuskript til videoproduktion  (Flipped learning ressourcer, 2015) Min video er ifølge Holmboe og Hachmann (2017, s. 108) en informativ video, da det er "et formidlingsværktøj, der fokuserer på at formidle et bestemt stof" Jeg synes det var nemt at komme i gang med programmet og strukturereingen af manuskriptet gav mig mulighed for at reflektere over hvilke emner og i hvilken rækkefølge filmen skulle optages. Ift. min undervisning i erhvervsøkonomi er dette redskab meget brugbar...

Indledende forberedelser og reflektioner

Da Aalborg Handelsskole bruger SIMU i skolepraktikken og i HGS besøgte jeg underviserne som inspiration/sparring til udviklingen af mit forløb.  SIMU er en virksomhed der sælger forskellige forløb til elever på erhvervsuddannelserne. Målet er at gøre forløbet praksisnær og at introducere eleverne til forskellige dele af hverdagen i en virksomhed. Der findes forskellige retninger, men vi har valgt Figur 1 SIMU butikken at arbejde med SIMU butik. På GF1 bruger vi, i erhvervsfag, 30 timer på dette, for at opnå bekendtgørelsens mål om: "Eleven lærer at koordinere de enkelte elementer i en simpel arbejdsproces. Eleven kan anvende anerkendte værktøjer - herunder it værktøjer til planlægning af arbejdsprocesser i forskellige arbejdsmæssige sammenhænge i forhold til det erhvervsfaglige indhold i den enkelte fagretning. Eleven lærer at samarbejde med andre om løsning af praktiske opgaver samt at tilrettelægge egne arbejdsprocesser i samspil med flere parter. Eleven lærer endvide...